Friday, March 7, 2014

Jual rumah sediakan Letter of Intent to Purchase

Salam. Ini kiranya post pertama dalam tahun 2014 ni. Punya la takde masa nak update blog (**alasan)

Tahun ni target nak tuai sebijik n semai 2 bijik property.InsyaAllah kalau takde aral.. Boleh jugak guna duit tu untuk enjoy sikit2.. hahaha.. pastu nak hulur sikit kat kakak aku pasal guna nama dia utk buat loan dulu. Kengkonon JV la .. JV adik-beradik takde berkira-kira sangat.. kan?

Kali ni aku jual unit ni sendiri jer. Tak jauh dari rumah dan tak jauh dari ofis. Kat Sri Rakyat Bukit Jalil. Jadi senang kalau ada prospect buyer nak view. Kalau jauh2 memang lantik agent jer senang.

Tak lama lepas advertise dalam mudah.my aku dapat beberapa panggilan dan aku bawak view unit ni. 2 orang offer nak beli cash. Banyak betul duit diorang ni. Yang paling aku rasa tertarik nak jual ialah kat sorang pompuan chinese ni pasal umah mak dia sebelah umah aku tu. Dia pun beriya-iya benar nampaknya. Aku hold dulu tak bagi kata putus sebab dia mintak discount banyak jugak. Seminggu lepas tu... iaitu semalam dia message lagi dan agree dengan price aku. Nak bayar cash pulak tu.

DEAL!!.. pagi tadi dia post cheque deposit 3% kat lawyer aku.Memandangkan aku tak pakai agent, maka aku sediakan la surat ringkas berkenaan penjualan umah tu. Nanti kang takde black n white susah pulak dikemudian hari. Lagipun bagus untuk rekod sendiri.

Kalau nak copy letter ni ambiklah..sharing is caring.. hehehe.. hopefully transaction ni smooth jer.. sementara tu boleh la sibuk-sibukan diri teropong hot area mana nak semai pulak ni



31 comments:

  1. Salam. Boleh minta format letter tu tak En?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Syafiq, maaf.. lepas setahun baru reply. Bagi email nanti saya emailkan letter tu

      Delete
    2. saya nak jugak tuan cth surat tu.. mohamadazidibasri@gmail.com

      Delete
  2. assalamualaikum tn tanah, boleh ke minta sharing is caring cth surat ni, sy urgent nak submit loan this week heee, kalo sudi emel kpd cikjamal310@gmail.com
    semoga jariah tuan berpanjangan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam cik jamal. Maaf yer baru reply. dekat setengah tahun dah.. ok saya email la jugak mana tau masih berguna

      Delete
    2. Salam.. Saya pun nk minta cth surat tu.. nk submit kat bank... boleh email nurulsyahierah.basri@gmail.com

      Delete
  3. Assalammualaikum tuan tanah.. Nak mintak tolong share cth surat tu skali. Ni emel sye zan8179@yahoo.com. Trima ksih

    ReplyDelete
  4. boleh share letter of intent? kene matikan stem ke? halis_engin@yahoo.com.trima kasih

    ReplyDelete
  5. Salam, boleh sy dapatkan contoh letter of intent.
    mabuyazid86@gmail.com

    ReplyDelete
  6. As salam, boleh sy dapatkan contoh letter of intent. ruslan24@gmail.com

    -Ruslan-

    ReplyDelete
  7. kalau ada lagi saya pun nak contoh surat tu :
    emailsaya mnsharizal@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Salam tn tanah ja sazni.. boleh sy dptkn cth surat ni..? nisabbaf5c@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Salam sejahtera.mintak bantuan utk dptkan copy surat ichippin@gmail.com .tkasih

    ReplyDelete
  10. Salam sejahtera.mintak bantuan utk dptkan copy surat ichippin@gmail.com .tkasih

    ReplyDelete
  11. kalau ada lagi saya pun nak contoh surat tu :
    emailsaya saiful81@gmail.com.terima kasih

    ReplyDelete
  12. salam, boleh dapat contoh surat? norazila_abu@yahoo.com

    ReplyDelete
  13. boleh email ke sini jgk mshahid.zaini@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Boleh email contoh loi ke sini jasson_becker@yahoo.com

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum, blh sy dptkn format letter 2 x? email khairul22@yahoo.com.my terima kasih tuan

    ReplyDelete
  16. Salam boleh mintak emailkn contoh LOI ke yatie81284@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. salam,boleh tolong emailkan tak chipz_deeya@yahoo.com

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum. boleh mohon bantuan untuk emel contoh Offer to Purchase tu jugak x? nursyahirah27@gmail.com

    ReplyDelete
  19. as'salam boleh saya dapatkan contoh Offer to Purchase tu jugak x?
    email: edazainol87@gmail.com
    tq. semoga awak dimurahkan rezeki.

    ReplyDelete
  20. salam.boleh tolong share intend letter tu?nak jgk .email:ridhwanbaharom@gmail.com

    ReplyDelete
  21. salam salam boleh share x surat tu ke email sy aireez252@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Salam.. Boleh share x surat LOI ni ke email ieka969@yahoo.com. tq.. 😊

    ReplyDelete
  23. Salam. Blh tlg share cth surat ke zahidulbem@gmail.com. tq atas jasa baik

    ReplyDelete
  24. Salam tuan, boleh minta contoh surat tu? Kalau masih ada boleh email ke bbudiman22@yahoo.com.Terima kasih tuan.

    ReplyDelete