Thursday, September 24, 2009

Hartanah pertama di Casa Indah 2 Damansara - Letter to collect key

Masa balik kampung untuk beraya..aku terima surat dari developer utk collect kunci rumah...tapi ada charge yg kena bayar dulu sebelum ambik kunci tu...sebenarnya surat ni dah lama sampai kat rumah orang tua aku tapi memandangkan diorang kat mekah...jadi takde sesapa yg inform kat aku....due date bayaran ialah 24 Sept...hari yg aku buka surat tu ialah hari cuti raya...nak tak nak kena tunggu 23 Sept utk call developer.....

Bayaran yg dikenakan ialah Services Charges, Sinking Fund, Assessment, Access Card Deposit, Quit Rent, Deposit electric & air...dan last sekali interest....total lebih kurang rm2400....tapi yang charge interest tu yg aku pelik...apahal charge interest plak...bila baca2 surat tu rupa2nya....developer kenakan interest charge kat owner bila bank lambat disburse duit kat diorang....mana aci camni...salah bank kita plak yg kena..aku akan follow up dengan bank...ohh...untuk pengetahuan semua, ini ialah cimb bank....kalau ada yg sama kes cam aku bleh la share2 pengalaman cemana nak deal yer....

23 Sept aku call developer untuk bagitau aku tak boleh bayar sebab kat kampung lagi....tapi diorang cakap kalau bayar lepas due date kena interest plak..iskkkk interest lagi.....hari tu jugak aku gi bank utk buat bank draf dan courier terus ke developer....

Nampaknyer lepas ni aku kena cari kawan tolong collect kunci sebab kena ambik time office hour jer...kerani kt ofis developer tu cakap akan bagi free gift bila collect kunci...free gift hair dryer, shaver dan key chain....chettt...ingatkan LCD tv...hahaha...dia pun ada bagitau tempoh untuk periksa defect ialah 18 bulan...lama jugak tu tapi aku taknak lengah2 kan....balik kl aku akan terus uruskan rumah ni....

tak sabar nak dapatkan kunci dan melangkah masuk ke hartanah pertamaku....semoga semua urusan dipermudahkan oleh Nya...

2 comments:

  1. Casa ni yang dekat traffic light tu kan?
    cantik ...low density...

    sewa berapa ? since its a new area...easy access..

    Masyukk la lepas ni...tahniah

    tuanbri.com

    ReplyDelete
  2. tuanbri..ye btol la tu....dekat trafic light ke kota damansara...masa check dgn agent awal tahun lepas sewa dalam rm1800 hingga rm2000...
    tak puas hati btol interest charge dari developer sebab bank lambat bayar...iskk...
    saya pun belajar2 dari blog tuanbri gak...timakasih...

    ReplyDelete