Tuesday, October 13, 2009

Hartanah pertama di Casa Indah 2 Damansara - appointment serah kunci

Hari ni aku cuti...tapi pagi2 dah bangun...call developer Dijaya utk collect kunci rumah...Kak Rokiah yg jawab...masa beli rumah 2 tahun lepas pun dengan kak rokiah...malangnya kak rokiah cakap nak collect kunci kena buat appointment...sehari ada 8 slot jer utk join-inspection...tak tau ler plak...ingatkan gi ambik jer kunci pastu pandai2 sendiri la check apa yg patut...

pukul 2 aku pergi wisma dijaya seperti yg dijanjikan utk sign borang appointment...depan tu ada tropicana mall...ini pun salah satu projek dijaya...aku naik level 3...besar ofis ni...ada byk model2 projek dijaya kat area tropicana damansara...

Selepas 5 minit Kak rokiah datang bwk file2 dan 1 paper bag...kami duduk kat satu corner office tu...cosy n pleasant ... deposit TNB rm400, deposit Syabas RM100 dan stamp duty rm10...pastu dia cakap pasal interest yg developer kenakan sebab bank lambat disburse tu dalam rm380...dia dah follow up dengan lawyer CIMB utk tolong aku claim balik duit tu dr cimb...semua tu aku bayar cash sebab sekarang aku dah takde buku cheque....current account dah kena close sbb masa aku dapat kerja bank dulu, HR syaratkan kena tutup company enterprise aku..so ngan current account pun tutup...iskkk...leceh btol...

lepas tu kak rokiah kuarkan 1 borang appoinment utk aku sign...aku pilih hari sabtu 24th Oct...lagi 2 minggu...sabtu akan datang ialah deepavali...ofis tak buka...takpelah ...tak rushing sangat...lagi 2 minggu aku akan dapat kunci rumah....bestnye...kata kak rokiah rumah aku tu dah siap pasang aircond 2 biji seperti yg dijanjikan...wowwww....

Masa tengah sign borang2 tu kak rokiah dapt panggilan dari salah seorang pembeli casa indah..nak beli car park tambahan...tapi tak boleh beli lagi sebab developer dah submit application utk strata title...so penjualan car park dah dibekukan...nasib baik aku ada 2 carpark...hehehe..

sebelum balik...sempat aku sembang2 dgn kak rokiah...katanya casa indah ni ada 4 jer lagi unit...saiz 1160 sf....sapa la yg dapat last kopek tu agaknya.....dia cakap tahun depan dijaya akan launch satu lagi condo area tropicana indah tu jugak...unit paling murah rm250K...yg bestnye freehold...kat damansara mana nak dapat lg rumah freehold...kalau ada duit aku akan beli lagi kat situ...katanya since aku dah ada priviledge card Dijaya, boleh la aku beli dengan discount. Kalau aku promote pun bleh dapat komisyen 1%...komisyen tu bleh share2 dengan pembeli...bagus ni...nanti aku akan bukak 1 advertisement column utk sesapa nak beli property dijaya...beli property dapat komisyen plak...mesti best...at least bleh guna utk legal fees atau buat beli perabot...kalau property harga rm300K...dapat komisyen rm3K...share 50%-50% dah rm1500....kan best tu...

ahaa....cakap pasal perabot...lepas dah siap2 sign semua form2 tadi kak rokiah hulurkan paper bag yg dia bwk tadi...ada free gift...hair dryer dan travellers shaver ...brand Braun...bagusnye beli rumah ni...layanan mesra....lepas tu dia hulur satu voucher dari GDO Concept Sdn Bhd yang boleh guna sampai bila2...takde expiry date..byk jugak kedai GDO ni..kat damansara..mont kiara..one utama..jb...

voucher ni bernilai rm1500....tapi kena spend rm5000 atau lebih...maknanya beli barang2 bernilai rm5000 tapi bayar rm3500 jer...bagus sesangat la ni...boleh beli lampu..kipas..sofa..meja makan..katil...wardrob....cukup sgt la tu...

Baru aku perasan...semua urusan pembelian rumah ni dengan kak rokiah jer........dia memang sorang salesperson yg bagus...follow up dari awal2 urusan beli rumah sehingga lah penyerahan kunci...kalau ada orang nak beli property dijaya aku rekomen sesangat kak rokiah ni...
thank you kak rokiah...nice dealing with u..
free gift....shaver tu nak kasi sapa eh??let me think...sapa yg bakal dpt hadiah shaver ni...


5 comments:

  1. nice blog!!

    i'm quite interested dgn dijaya punya future project yg you tulis RM250k tuh. Where can i get that info ya?

    anyway, that's a very nice condo you have in casa indah....jealous nih...hehe

    ReplyDelete
  2. azwazis...itu info dari internal source..belum reveal to public..according to them, existing dijaya client akan di offer dulu...bila dapat info nanti saya akan share kt blog...

    condo casa indah tu sesuai utk orang suka main golf macam u...dekat jer tu...hehehe...

    ReplyDelete
  3. hehehe...tau takper...

    urmm..i missed out on casa indah apartment...dulu2 starting price RM200k jer. Masa tuh mata tak terbuka lagi kat property2 nih...anyways....kasi tau kalau ada yaa....prospek baik nih....

    ReplyDelete
  4. ja, dpt info pasal condo baru tu, kasi tau ek

    ReplyDelete
  5. saya musti bagitau...freehold tuuu...kat damansara plak tuu....

    ReplyDelete