Tuesday, October 27, 2009

Casa Indah 2 - Collect key

Sabtu lepas aku dah pergi collect kunci rumah casa indah 2. Appointment pukul 9:30am tapi pukul 10:30am baru sampai sana pasal last minute gi fetch sorang member...boring jgk kalau gi sorang2...at least ada orang lain tolong cari defect..On the way nak ke damansara tu aku call kak rokiah nak inform sampai lambat. Dia cakap okay jer tapi bukan dia yg akan buat joint inspection dengan aku...tapi orang dari maintenance office...

Sesampai kt maintenance ofis, aku hulur appointment letter. Aku mintak maaf sebab lambat. Dengan tak semena-mena mamat ni marah kat aku...naik angin pulak.Marah sebab lambat. Aku cakap dah inform kak rokiah dan dalam appointment letter tu takde no tel maintenance ofis. Kot yer pun watpe nak naik angin plak....dia pun bleh je nak call aku pasal dia ada copy letter tu..ada nombor tel aku dalam tu....amenda laa...benda boleh tolak ansur pun nak kecoh.Aku cakap cancel aje appointment hari tu pasal aku taknak joint inspection dengan mamat sengal tu...tapi ada sorang kerani minta orang lain ganti...nama Shah....

So Shah dan sorang wakil main contractor nama Din bawa kami. Aku perhatikan kiri kanan dah ramai yg dah pasang grill warna putih.Menurut Shah, grill dan pintu utama mesti standard....aku pun setuju dgn syarat macam tu sebab kalau grill pelik2...1 rumah grill bunga2...1 rumah grill kotak besi mcm penjara...1 rumah grill sempoi..nanti nampak tak cantik...tak standard......lain ler bungalow...masing2 nak ada plan sendiri...design sendiri...

Bila Shah buka pintu, aku melangkah masuk dengan kaki kanan .... Bismillalhirahmanirahim...Alhamdullillah..ni la rumah pertama aku beli dari developer 2 tahun lalu...Terus aku meluru ke tingkap living room dan balcony...dari level 9, boleh nampak Tropicana Golf & Country resort dan Seri Selangor public golf resort...padang golf menghijau...ada rumah2 bungalow tropicana resort tu...setiap rumah ada kereta2 mewah...

Berdekatan pagar casa indah pula ada sungai...menurut Shah, Dijaya Corp ada plan utk cantikkan sungai tu..sekarang ni tak berapa cantik...ada burung2 bangau lepak2 dalam sungai cari makan....maknanya sungai tu bersih...

2 biji aircond dah install..1 kat living room dan 1 kat master room...seluruh rumah ni nampak lebih luas drpd show house...mungkin sebab kosong...lepas tu masuk ke master room...bilik air master room besar...lepas tu gerak ke bilik kedua...ke dry kitchen dan wet kitchen...kat wet kitchen ada satu bilik kecik...kata Shah, ramai owner pecahkan bilik kecik supaya wet kitchen lebih luas...

Kali ni aku tak inspect secara detail...hanya ada 4 defect jer yg memang obvious...(1) frame pintu bilik master dan bilik kedua ada crack disebabkan skru yg diorang guna utk pasang lubang lock tombol...(2)Dinding bilik kedua cat tak rata..(3)Salah 1 end skirting tak kemas...(4)Cat comot kat one tiny area kat dinding living room.

Lps tu kami ke maintenance office sekali lagi, sign beberapa borang...Shah hulurkan kunci dan terangkan setiap satu kunci tu.....aku kira dan tick bilangan kunci dalam handover form...ada 2 set access card..2 sticker.. 2 remote aircond...dan 1 booklet house rules...

sebelum balik kami singgah naik level 15...ada show unit yg di renovate oleh contractor luar...katanya dah 34 biji rumah dia dah renovate kat blok A....tak tau ler betul ker tak....yg penting aku nak kena cari at least 3 quotation utk renovation nanti...

Gambar x snap...next saturday aku nak gi sana lagi utk buat thorough inspection..nanti aku ambik gambar post kat sini...

No comments:

Post a Comment