Saturday, August 29, 2009

Hartanah pertama di Casa Indah 2 Damansara

Bulan Dec tahun 2006 aku terfikir nak beli rumah sendiri....masa tu keja as permanent staff...Aku nak convert as contract staff sebab nak gaji lebih...lebih tu mmg lebih sgt2 lah..naik 140%..boleh la aku merasa 5 figure income...Oleh kerana akan tukar ke contract aku takut bank susah nak bagi loan.Jadi sebelum tukar tu baik aku cari rumah...

Ofis aku masa tu kat dalam TPM bukit jalil...tapi aku tak tau berapa lama aku akan kerja situ...so pasal lokasi rumah yang nak beli ni x consider pun tempat kerja...aku nak cari yang prime area...Byk jugak lokasi yg aku survery...yg ingat seri maya,opal damansara,casa indah 2...Last skali aku terpikat kt casa indah ni.developernyer Dijaya... bawak mak ayah datang tgk show room kat tapak projek tu...lepas diorang restu... aku letak booking rm5000...Masa tu harga rumah rm288k....ada bumi discount dan siap ada 2biji aircond free... aku pilih level 9 facing golf club..tambah 1 lagi carpark..so jadi 2...kalau ada lebih dr 1 carpark senang nak jual esok2.... balance deposit tu ambik dr akaun 2 kwsp..

cara nak apply senang je, bwk booking receipt ngn surat beli dr developer ke kwsp..isi borang permohonan pengeluaran bayaran rumah...pastu submit...jgn lupa bwk buku account bank sebb duit akan masuk dalam akaun...lebih kurang seminggu lepas tu dah masuk duit dalam akaun...efficient jugak kwsp ni..Lepas tolak deposit 10% tu ada la lagi lebih dalam rm5k.Aku masukkan dalam ASB.

Semalam aku gi showroom casa indah 2 kat level 8 Block A...saja nak survey2 sambil bawak anak buah jalan2...mengikut kata wakil developer ..bulan Oct 2009 ni dapat la CF...lagi 2 bulan......tengok developer price untuk unit aku beli ni dah jadi RM369K....parking lot jadi rm18K..aku beli dulu rm12K... Ramai orang datang showroom nak beli.Ada yang frust sebab nak cari golf view dah takde...block A sold out...block B hanya tinggal 5 unit facing kota damansara.....ada sapa2 nak beli dari developer bleh la contact aku gak....dapat komisen kita bleh share 50-50...hehe...x sia2 aku beli rumah ni....sebenarnya dah 2 tahun aku dok fikir nak tinggal situ ke tak..tahun ni baru aku decide...aku taknak tinggal situ sbb mak ayah lagi suka area bukit jalil sbb adik beradik sumer tinggal dekat2...

akhir 2008 aku dah keje tempat lain..nak gi keje senang...ofis kt depan tangga lrt masjid jamek jer...itu salah 1 sebab mak ayah aku nasihatkan tinggal je bukit jalil..ada lrt...jadi rumah casa indah ni aku akan jual...nak jugak rasa profit pelaburan 3 tahun lepas....dan nak tambah property lagi....sebenarnya dah ada orang tanya khabar nak beli....orang besar perodua....tapi tak confirm lagi....

So sapa2 yg cari casa indah 2 view golf club yg menghijau, build up 1215sf boleh la contact aku ye...ini prime area..dekat dengan the curve,ikea,giant,tesco, one utama...aku nampak ada shopping complex baru nama Sunway Giza plak kat situ....kalau target nak buat investment boleh kasi sewa kat staff IBM atau KPMG... ofis diorang dekat one utama tu...mesti ramai expat..nak main golf pun dekat je...golf club sbelah rumah je.. gi jalan kaki....swimming pool memang luas giler...ada gym...high-end condo...ada prestige.. yesss....promote..promote..

Gambar2 kat bawah ni aku ambik semalam 30/08/09....

6 comments:

  1. kindly contact me at 012 2521305 if you are still interested to sell your condo. thanks

    from cynthia

    ReplyDelete
  2. hi cynthia...i will let go of this unit...but not so soon..rumah ni sudah menjadi rebutan ramai...anyway, i will contact u if i decide to sell....r u agent?

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Im Syam & Fauziah. We are family with 2 kids. We r looking for rental. Kindly contact me if yr interested to rent as the selling price are still not much diff. from the SPA price.
    012-6765253 or 012-6965253

    ReplyDelete
  4. Hi En Syam & Pn Fauziah, I just got the key for inspection but not the CF to renovate the unit.Planning to install kitchen cabinet and wardrobe.Maybe by Nov will get the CF.Will contact u once the unit is ready and if u're still interested.

    ReplyDelete
  5. salam,
    Saya seorang muallaf mencari rumah untuk dibeli.
    Kalau saudara berminat untuk memjual boleh lah inform saya atau emailkan di jayle79@hotmail.com.

    ReplyDelete
  6. Hi,

    Let me know if you would like to sale/let/.
    0122986269

    thanks & Selamat Hari Raya
    Daniel

    ReplyDelete