Sunday, August 30, 2009

Pertama kali beli rumah lelong Part 3 - (pecah masuk)

kita sambung lagi cerita "Pertama kali beli rumah lelong" ni....Next step ialah pecah masuk rumah.....term "pecah masuk rumah" ni digunakan oleh geng2 pie...aku pun follow jer lah...macam dasyat je term tu...ganas....tapi x kisahlah....

tapi sebelum tu kena la gi byr maintenance dan letrik utk bekalan air dan api...maintenance RM4,648...utk letrik pulak...owner lama dah siap2 potong bill TNB...so takde outstanding...bagus bagus.....cuma kena bayar RM200 sebagai deposit...pada hari nak pecah masuk tu kebetulan jumpa macha yg repair motor adik aku...aku tanya dia pandai buka grill ngn pintu dan jgn bagi rosak tak?...dia dengan confidentnya cakap ok...sekali..masa dia kopak2 grill tu aku dah garu2 kepala...habis rosak..besi habis koyak....iskkk....ingtkan pandai buat supaya tak rosak...silap pulak aku suruh dia...padahal grill tu ada kunci yg aku boleh pinjam dari jiran2...hampeh...last skali terbukak la jugak rumah tu...aku bagi dia rm10..upah rosakkan grill...lesson learnt...next time pinjam kunci grill...takpun panggil locksmith bukak supaya x rosak....

keadaan dalam rumah memang agak kotor...ada byk barang2 buruk...test semua lampu nyala...cuma kipas antik je takde suis..ok...next ialah kerja baikpulih dan mengecat...excited giler....best dapat masuk sendiri rumah ni walaupun secara legalnya tak boleh...hehehe...macam kawan azizi ali cakap..."saya tau salah....tapi siapa akan bocorkan rahsia ini"...

Gambar kat bawah ni diambil lepas berjaya masuk ke dalam rumah....

---ada sambungan lagi cerita rumah lelong ni....

No comments:

Post a Comment