Sunday, August 30, 2009

Pertama kali beli rumah lelong Part 4 - (baikpulih)

Yer...kita sambung lagi cerita "Pertama kali beli rumah lelong"....api dan air dah masuk...aku dah buat kira2..cat..pasang grill tingkap...repair balik kunci grill pintu....tukar kipas antik....pasang kipas dlm master room...tukar lampu dalam bilik air dan small room...tukar 2 keping siling yg berlubang...pasang table top kt dapur...cukup..

oleh sebab kawan baik aku baru dapat kontraktor utk renovate rumah dia kat saujana putra....aku cadang guna kontraktor yg sama supaya boleh mintak discount...aku compare price dgn kontraktor lain..memang ini terbaik...dah tgk show room dia...aku siap deal ngan dia untuk buat marketing utk dia dan aku nak komisen...dia kata beres...siap bagi pamplate lagi....pernah jgk aku mintak faris dari satu solution bagi quotation..tapi dia kata chargeman dia sibuk...xpelah kalau taknak bisnes kecik2 ni...tp time kasih bagi tips beli cat....

aku beli 3 tong 7 liter jotunplas kat puchong...ada lebih sikit je lagi....apa-apapun aku akan post hasil kerja aku dan kontraktor kt sini.....sebelum tu aku post dulu gambar kerja2 awal diorang... kerja mengecat pulak aku buat sendiri...nak rasa kepuasan mengecat rumah lelong yg pertama ni.....sebelum tu kena tampal dinding dan simen pecah kat lantai.....penat giler...tapi berbaloi dan puas hati...first time buat kerja kontrak...hasilnya boleh dibanggakan...hehehe..aku dah save dekat rm1k dengan hanya mengecat sendiri...wallaaa...gamba hasil kerja mengecat yg dah siap akan di"upload" kan nanti...

ada sambung lagi ni....cerita pasang tikar getah pulak....tunggu....



7 comments:

  1. peerrghh..
    power...wa salute!

    bnyk groundwork dah buat...
    kerja buruh kasar pun buat...

    bila nak masuk penyewa ni ??


    Perunding Hartanah Lelong
    http://www.tuanbri.com

    ReplyDelete
  2. wah.. mengecat sdr.. manampal simen sdr..
    cayalah Ja..
    nampaknya saya ada geng buat kerja2 kasar sdr.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Ja, tahniah buka blog ni..
    bagus la.. info ja bg ni detail.
    baper upah member stewardess tu?

    ReplyDelete
  4. 1. bg gue no stewardess tuh..
    2. hampir sama jer pattern rumah low cost nie kan?
    3. nnt kongsi lagi area hot bukit jalil...

    ReplyDelete
  5. tuanbri,
    cadangnyer bulan Sept nak disewakan...tapi delay la pulak sbb bulan puasa byk hal2 yg membantutkan kerja...lagipun malam nak terawih lagi...sekarang ni dah siap dah...hari sabtu ni nak buat iklan kat TPM, mimos dan astro...mesti sangkut punyer...insyaAllah...

    ReplyDelete
  6. Anie,
    boleh jer nak buat kerja2 kasar..takat mengecat ngn tampal simen tu keje sonang je tu tu...cumanyer...penat gilosss...tapi puas hati..

    ReplyDelete
  7. tuah,
    nak nombor stewardess ker?..kena mintak izin tuan punya diri la dulu yer...kalau dia x kasi call jer MAS....atau airasia...ramai stewardess tu...rumah low cost ni guna plan yang sama kot...jimat kos lukis plan...nanti ada area best, akan dikongsi di sini...
    p/s: Area bukit jalil ramai stewardess sebb ada transport diorang datang ambik...

    ReplyDelete